Egyes felmérések szerint, ha a nők meglátják a S.A.L.E kiírást egy kirakatban, egy csapásra ugrásszerűen megnő a vásárlási hajlandóságuk, mert még pont abból a színű cipőből, és fazonú táskából nincs készleten otthon – hát csak természetes, hogy kedvező áron nem hagyják ki. Sokan próbáltak/próbálnak trükközni a kiárusítás szó magnetikus erejével, de valóban ez a legjobb módja annak, hogy nyáron vásárlásra buzdítsunk? Egy pőre „akció” felirat még mindig a legcsalogatóbb marketing fogás vagy vannak új, hatékony módszerek is? Ennek jártunk utána ezen a héten.
A szezonális kampányok nagyszerű lehetőséget jelentenek az üzlet fellendítésére, és az ügyfelek elkötelezettségének növelésére. Az alábbi 6 nyári értékesítési ötlettel felturbózhatod az eladásokat.
A nyári szezon számos lehetőséget kínál szórakoztató marketing ötletekre. Szóval, használd ki a forró hónapokat, és kínálj ügyfeleidnek bámulatos nyári ajánlatokat, helyi és szabadtéri rendezvényeken való részvételt, exkluzív vagy nyári tematikus ajándékokat, melyek az egész nyári évszakban izgatják ügyfeleid fantáziáját, mígnem egyszer úgyis beadják a derekukat.
1. Lovagold meg a nyár aktualitásait, jeles dátumait
A nyár a fesztiválok időszaka, így kézenfekvő becsempészned marketing ötleteidbe is: sorsolj fesztivál belépőket, települj ki fesztiválokra termékeddel, szolgáltatásoddal, ruházati kirakatodat öltöztesd át a fesztiválok hetére, ital lapodon kapjanak helyet fesztiválajánlatok, stb. Emellett nyáron még augusztus 20-ra érdemes gyúrnod akciókkal, valamint meglovagolni a közelgő iskolakezdést is.
2. Vezess be exkluzív nyári ajánlatokat
Amelyek csak limitált nyári kiadások vagy csak nyáron elérhetők. Egy új nyári íz, szín, bármi, ami summer edition lehet. Ha a fogyasztóval elhiteted, hogy csak nyárra szóló, pótolhatatlan ajánlat várja, akkor nem fogja kihagyni. Készíts szemet gyönyörködtető nyári hírleveleket, értesítsd őket különleges ajánlatodról, nyári eseményedről. A közösségi médiában is használj nyári, szabadidős témájú hashtaget az elkötelezettség fokozására.
3. Forgass vissza némi bevételt a helyi állatmenhelynek
Hozz létre pozitív kapcsolódást a vállalkozásod és például egy helyi állatmenhely között, amelyet akcióddal támogathatsz. Ügyfeleid nagyobb valószínűséggel vásárolnak tőled, ha vásárlásukkal egyúttal jó célt is szolgálnak. A nyereség néhány százalékát egyszerűen ajánld fel jótékony célra, vagy támogass jótékonysági eseményt, esetleg hozz létre saját önálló rendezvényt, amelyen támogathatsz másokat.
4. Nyári témájú rendezvény
Jelenj meg termékeddel, márkáddal bármely nyári típusú rendezvényen. Mivel az iskolában is nyári szünet van, így több lehetőséged nyílik az ügyfelekkel való találkozásra. Legyen szó akár virágkötő műhelyről vagy nyári vásárról, márkád ismertségét növelheted, és elmélyítheted a kapcsolatodat célközönségeddel. E rendezvényen előrukkolhatsz szezonális ajánlataiddal vagy valamilyen apró figyelmességgel (például márkád által logózott nyári frissítő osztása által) növelheted az elkötelezettséget márkád iránt.
5. Növeld a fogyasztók vásárlási kedvét ajándékokkal!
Ugyan ki nem szeretne menő ingyen ajándékokhoz jutni? Mindenki szerente. Hirdesd meg a közösségi médiában, hogy ingyenes próbalehetőséget kínálsz, amelyre érdemes feliratkozni vagy kínálj ingyenes élményeket, amelyek felkeltik a fogyasztók figyelmét. Hirdess nyári nyereményjátékokat, ahol azonnali ajándék is várja a vásárlókat és akár egy nagyobb nyeremény, amelynek megnyerésére nagy esélyük van.
6. Használj vidám nyári háttereket!
Mindenféle nyári kommunikációnál törekedj arra, hogy vidám, trendi nyári háttérképeket használj a grafikákhoz. Ha szeretnéd frissíteni jelenlegi marketing anyagodat a szezonra, dobd fel egy megfelelő nyári háttérrel. Variálj a színpalettán, a tipográfián, és egy teljesen új világot tudsz megjeleníteni, amely vonzó a szemnek. Használhatod ezeket a háttereket esemény szórólap kiemelésére, értékesítési promócióhoz, meghívókhoz, stb. Egy ütős nyári grafika már önmagában félsiker, ezt frappáns nyári szöveges üzenetekkel teheted egyedibbé. Légy kreatív, és próbálj ki minden olyat bátran, amit még máshol nem láttál.
Persze a SALE felirat ereje évtizedek óta világelső, ha ráírod egy termékre, hogy akciós – akkor is, ha valójában nem az -, pillanatok alatt el fog fogyni, persze ez nyilván nem etikus, és abszolút elhatárolódunk bármi ehhez hasonló ügyeskedéstől, mi inkább a fenti tippek bevetését javasoljuk, már csak azért is, mert mi írtuk őket. Hamarosan jelentkezünk új tippekkel, tartsatok velünk.