Újévi fogadalmat nemcsak magánemberként érdemes tenni, hanem cégként is. Úgy még inkább. Ha szeretnéd biztosítani vállalatod növekedését 2020-ban, bizony lényeges újévi döntéseket, elhatározásokat hozni, melyek mentén haladva, melyeket betartva, vállalkozásod új magasságokba törhet az új esztendőben. Mi, ezt a kérdést végiggondolva 3+1 dolgot fogadnánk meg 2020-ban, mondjuk is mindjárt, hogy mit és miért.
1. Alakíts ki 5 csillagos ügyfélszolgálatot
A kiemelkedő ügyfélszolgálat elengedhetetlen minden sikeres vállalkozáshoz. Persze lehet, hogy az ügyfélszolgálati terület máris nagyszerűen működik a vállalatodnál, mégis fontos, hogy továbbra is dolgozz a fejlesztési lehetőségeken, hogy az ügyfeleid az elkövetkező években is elégedettek maradjanak. Végtére is az új ügyfelek szerzésébe történő befektetés 5–25-szer drágább, mint a meglévők megtartása – felmérések szerint. Tehát javasoljuk, készíts újévi tervet arra vonatkozóan, hogyan kezelheted ügyfeleidet hatékonyabban a jövőben.
A legtöbb fogyasztó például többnyire 24 órás ügyfélszolgálatra számít. Emiatt sok vállalkozás csevegőbotokat telepített a webhelyein, hogy azok válaszoljanak az ügyfelek kérdéseire, és elkezdték az ügyfélszolgálat bevezetését nemcsak saját webhelyeiken, hanem olyan közösségi média csatornákon is, mint a Facebook és a Twitter. Ha vállalkozásod még nem tette ezt, akkor gondolj erre 2020-ban, hogy lépést tudj tartani a versenytársakkal, és örömet szerezz értékes ügyfeleidnek.
2. Növeld marketing erőfeszítéseidet
Minden új évvel új marketingtrendek indulnak, amelyeket követni kell. Ha nem tartod be ezeket a trendeket, ha nem követed a változásokat, és nem azoknak megfelelően módosítod marketingstratégiádat, akkor például nem tudod majd felhívni az online felhasználók figyelmét megfelelően a termékedre, szolgáltatásodra, vagy konkrétabban: nem tudod ügyfelekké, vásárlóvá változtatni őket. Mint például az Instagram Checkout, vagyis az Instagramba integrált fizetési rendszer, amivel nem kell elhagyni az appot, ha meg szeretnénk vásárolni a kedvenc márkáink termékeit… Készen áll-e vállalkozásod social media marketingstratégiája a változások követésére? Vess egy pillantást a tavalyi stratégiádra, és elemezd, hogy mi működött és mi nem. Ezután újragondolhatod, és kicserélheted a nem működő elemeket annak érdekében, hogy 2020-ban hatékonyabban érd el a célközönséged.
Sok cégtulajdonos arra vágyik, hogy több ideje legyen a dolgok elvégzésére, melynek elérése érdekében érdemes megfontolni az online automatizációt, például az e-mail marketing, közösségi média ütemezése esetében. Minél több marketingfolyamatot tudsz automatizálni, annál több időd marad a fontos projektek végzésére.
3. Több feladatot ruházhatsz át, ha bővítheted csapatodat
Mint cégtulajdonos, néha úgy érezheted, hogy mindent neked kell csinálnod a cégen belül, ha eredményt szeretnél elérni. Ennek ellenére javasoljuk, hogy 2020-ban kezdd el új emberek felvételét, a részfeladatok kiszervezését, hogy a napi szintű, energia és időőrlő teendők nagy része lekerüljön a válladról, és ezzel az üzleti vállalkozás valódi növekedésére tudj összpontosítani. Gondold végig: van-e olyan feladat, amelyet nem szeretsz elvégezni a nap során az irodában, amelyek rutinszerűek, és sok időt igényelnek, megosztják a figyelmedet? Ha vannak ilyenek, akkor nem kérdés, hogy át kell adnod ezeket a feladatokat valaki számára a jövőben.
Még a kisebb költségvetéssel rendelkező cégeknek is érdemes megbíznia külsős munkatársat például marketingfeladatok vagy közösségi média feladatok, vagy e-mail marketing végzésére. Külsős alkalmazottak, szabadúszók felkérésével ráadásul nem kell aggódni egy állandó, főállású, teljes munkaidős alkalmazott költségei miatt sem.
3+1. Ha már a munkák kiszervezésénél tartunk:
2020-ban feltétlenül bízd szakemberre rendezvényeid szervezését! A rendezvényszervező cégek a kapcsolati tőkéjüket, a szakmai felkészültségüket és a kreativitásukat is a szolgálatunkba tudják állítani, bármely rendezvényről legyen is szó az év során. Gyáravató ünnepség, alapkőletételi ceremónia, évfordulós események, év végi partik, csapatépítő hétvégék… csupa olyan rendezvény, mely a cég jobb megítélését, termelékenységét, sikerét hivatott szolgálni 2020-ban, és mint ilyen, egytől egyig befektetésnek tekinthetők a cég részéről. Így semmi szín alatt nem érdemes félvállról venni, és akár házon belül letudni a megszervezésüket, hiszen egy rosszul sikerült rendezvény rengeteg negatív következménnyel járhat.
A fenti újévi üzleti döntések, illetve ezek megtartása minden vállalkozás növekedésében segíthet 2020-ban. Bármi legyen is az üzleti célod az elkövetkező évben, ügyelj arra, hogy következetesen kitarts mellette, ne engedd, hogy motivációd lankadjon az idő előrehaladtával, hanem igenis, törekedj azok betartására a teljes év során.