Azt hiszem, azzal az állítással nem vitatkozhatunk, hogy az üzleti sikereket a kapcsolati rendszer, a partneri viszony határozza meg, jelentős részben. Egy erős kapcsolati háló valóságos vagyon, ezért kulcsfontosságú annak ápolása, a kapcsolatok fenntartása, valamint újabbak folyamatos kiépítése. Ezzel nemcsak márkád/céged jelenlegi helyzetét biztosítod be, hanem üzleti bővülésedet is elősegíted. De vajon mit tehetünk annak érdekében, hogy ezek a kapcsolatok stabilak maradjanak? Rendszeres ebédmeghívások, ajándékok küldése? Mi lenne a legjobb módja annak, hogy ügyfelünk érezze, fontos nekünk? Hogy érhetjük el, hogy a fejében maradjunk, és hogyan szélesíthetjük ezt a bizonyos kapcsolati hálót?
Vess egy pillantást öt tippünkre:
1. Készíts levelezőlistát
Ideje elkezdeni (vagy befejezni) azt a levelezőlistát, amelybe azok nevét gyűjtöd, akikkel az elmúlt évben dolgoztál. Ez a legegyszerűbb módja annak biztosítására, hogy kapcsolatban maradj velük, illetve bővítheted is a listád újabb címekkel a begyűjtött névjegykártyákból. Egyszerűen alkalmi levelezéshez kell folyamodni, amely hatásos stratégia. Kiemelten ügyelj a szezonalitásra, küldj tökéletesen időzített ünnepi üdvözleteket, ez alap. Ezen kívül bármikor küldhetsz váratlan meglepetést, például egy „boldog születésnapot” kedvezménykártyát annak ünneplésére, hogy már egy éve partnerek vagytok. Ez a köszönetnyilvánítás és figyelmesség mindennél jobban érezteti partnereddel, hogy fontos számodra.
2. Év végi köszönet
Nem lehetsz elég hálás, mindig értékeld, hogy ügyfeled téged választott, és veled dolgozik, ezért időről időre köszönd meg ezt neki, év végén is. Gondold végig, miben segítettétek egymás munkáját a partnerkapcsolatotok alatt, készíts egy pozitív, esetleg humoros beszámolót az eredményekről, és mellékelhetsz egy kreatív ajándékot is. Nem sablonos szóróajándékra gondolunk, hanem egyedi, személyes meglepetésre, legyen az akár egy „Köszönet” borítófeliratú, szépen kidolgozott határidőnapló, amelyet naponta forgatva, partnered mindig emlékezhet a közös eredményeitekre, és a figyelmességedre is.
3. Gratulálj sikereiknek
Kövesd figyelemmel a közösségi médián (pl. Talkwalkerrel), hogy valamely apropó kapcsán a hírportálokon megemlítik-e a partnered. Ha igen, elsők között tudhatod meg, és azonnal elküldheted gratulációdat, mellyel azt üzened, figyelsz üzleti partneredre, és fontos neked, elvégre minden emberi kapcsolat sikere a kölcsönös odafigyelésen és megbecsülésen alapul, és ez így van az üzleti életben is.
4. A meglepetés ereje
Érdemes emlékezetes meglepetésben részesíteni ügyfeledet időről időre, akár alkalomtól függetlenül is. Ez lehet egy random ebédmeghívás vagy kézzel fogható ajándék, utalvány, színházjegy, bármilyen figyelmesség is, mely szintén a törődésedet fejezi ki. Persze nem kell túlzásokba esni, nem azt mondjuk, hogy 0-24-ben hálálkodj és halmozd el ajándékokkal ügyfeleidet, de csak szállj magadba: hát nem jól esne néha neked is egy kis gesztus? Egy üzenet az asztalodon az irodába érkezve, egy apró ajándékkal? Na, ugye. 😉
5. Rendezvények
A fentiek okán, mert a meglepetés ereje óriási, remek módja lehet az üzleti figyelmesség kifejezésének egy rendezvény is. Az üzleti vacsorának is remek ügyfélkapcsolat ápoló szerepe van, így bármilyen közös időtöltés, program jó lehet. A rendezvényeket választhatod abból a célból, hogy jobban megismerkedj az ügyfeleddel, és az ő közvetlen kollégáival. A formálisabb konferenciák kevésbé alkalmasak a jó viszony elmélyítésére, inkább kötetlenebb rendezvényekben gondolkodj. Mit szólnál például egy gokart pálya kibérléséhez és egész napos sportnaphoz, melyet multi ügyfeled számára szervezel? Akár 100+ főre is kiválóan leszervezhető, és az élmény, valamint a partneri kapcsolat megerősítése ilyen nagy létszám esetén is garantált. Ügyfeled, a partnerkapcsolatotok időtartama, a közös lényegi pontok, sikereitek alapján megtalálható az a legjobb rendezvény, amely szórakoztató módon képes ápolni kapcsolatotokat akár eseti, akár rendszeres jelleggel – itt jegyeznénk meg a partnertalálkozók vagy a kiterjesztett csapatépítő tréningek lehetőségét is, ez utóbbinál partnereddel együtt vehettek részt teambuildingen a közös jövőbeli sikerek érdekében.
Te gondolkodtál már rendezvényszervezésben az ügyfélkapcsolataid ápolására? Keress bennünket!