Hogy védd ki, hogy rendezvényes e-mailed a spam mappában landoljon?

Hogy védd ki, hogy rendezvényes emailed a spam mappában landoljon?

Rengeteg pénzt áldozol a rendezvényed sikerére, aztán szeretnéd népszerűsíteni, de rendezvényes e-mailed a címzett spam mappájában landol. Dühítő igaz? Mit lehet ellene tenni, hogy ne kerüljön be oda? Mondunk néhány tippet erre, illetve néhány alternatív módot – az e-mail mellett – a közönséged elérésére. 

Az online tér maga a csoda, hiszen sosem volt ilyen könnyű és költséghatékony módja a célcsoportok elérésének, mégis vannak akadályai a kommunikációnak a spamszűrőktől a közösségi média algoritmusokig.

Mik azok a spam szűrők, és miért utálnak téged? 

Észlelni képesek a kéretlennek vélt, feltételezhetően nem kívánatos e-maileket. Egy külön mappába szűrik őket, amelybe az emberek többsége legtöbbször bele sem kukkant, hanem kérdezés nélkül törli azt. Sajnos a legtöbben nem tudják, hogy még a legitimnek vélt e-mailek 21%-a is spam mappában végzi. Nekem a spam mappámban a példa kedvéért frissen ma 5 –mail található, ebből 4 különféle online áruházakból, de 1 pedig az egyik közvetlen partneremtől, akivel napi kapcsolatban vagyok – tehát a probléma tisztán látható. 

A spamszűrők ugye nem emberek, úgyhogy nem léphetsz velük kapcsolatba, hogy orvosolják a gondodat; sajnos robotokat kell meggyőznöd vagy átverned ahhoz, hogy leveled a címzett „kezébe” kerüljön. 

1. Mindig legyen tárgymező az üzenetedben: és fontold meg azt is, hogy mi legyen az. Persze vannak, akik számára a rejtélyesség (tárgymentes levél) jelenti a vonzerőt, és biztosan rákattintanak az olvasatlan levélre, de többnyire az üres tárgymezőt szűrik a tűzfalak, mely gyorsvonatként a kukába landolja őket. Vannak cégek, akiknél be van állítva, hogy tárgymező nélküli e-maileket eleve nem is tudnak megnyitni, ha rákattintanak. A tárgymezőben legtöbben az egyértelmű fogalmakra esküsznek.

2. Hírleveledben mindig használj egy nagy leiratkozási gombot, linket, ez is segíthet benne, hogy leveled ne minősüljön spamnek. Az emberek néha nem emlékeznek arra, hogy feliratkoztak az e-mailedre vagy a hírleveledre, aztán amikor kapnak tőled egy reklámanyagot, hirtelen felindulásból spamnek jelölik a leveledet.

3. Ne használj sok URL címet az üzenetedben, ez is zavaró lehet, és spam lehet a vége.

4. Ne csatolj túl sok és nagy képet. Néhány darab még rendben van, de a szűrők feltételezik, hogy a túl sok képet és grafikát tartalmazó e-mail pornográf tartalom lehet, és tiltják azt. 

5. Feladóként lehetőleg használd a nevedet: szívesebben nyitunk meg kovacszrt@company.hu e-mailt, mint egy noreply@ kezdetűt például, plusz a szűrők is álneveket feltételezhetnek az ilyen jellegű feladó megnevezésben, és szűrik a leveled. Emellett a konkrét név bizalmat is gerjeszt, biztosan könnyebben célt ér a kommunikációd.
 

6. Juss be a címlistába: ha sikerült egyszer célba juttatni e-mailedet, akkor a címzettet kérd meg arra, hogy címedet vegye fel a címlistájába, így legközelebb is biztosan megkapja, amit küldesz neki.

7. Céges e-mailed megjelenítésére is ügyelj, vedd alapul nagyobb, ismertebb cégek e-mail kereteit, használj profi sablonokat, ez is segítheti célodat.

8. Próbálgass, tesztelj: a spamszűrők olyanok, mint a Terminátor filmekben szereplő gépek: folyamatosan fejlődnek, tanulnak, egyre nehezebb őket „kicselezni”, ezért figyeld a reakciókat, a kattintásokat, kapott válaszokat, teszteld, még mi ment át a szűrőn, és már mi az, ami nem.

9. Ne vásárolj vagy bérelj e-mail listákat: ezzel kockáztatod a jó hírnevedet; törekedj az engedélyen alapuló e-mail marketingre, amely a legbiztonságosabb manapság

10. Távolítsd el a visszafordult e-maileket a listádról: szabadulj meg tőlük, és frissítsd a listát. Ha csak egy héttel az esemény kezdete előtt kezdesz el a levelek elküldésével foglalkozni, valószínűleg problémába ütközöl, ezért frissítsd már időben a listát, hogy valós közönségnek küldhesd ki marketinganyagodat a rendezvényedről.

Az e-mail nem az egyetlen reményed

Az e-mail hatékony módja annak, hogy elérd a résztvevőket, feltételezve, hogy a spamszűrőkkel is megbirkózol, de ez nem az egyetlen lehetőség. Íme, néhány további dolog, amelyet meg kell próbálnod, hogy elérd az ideális résztvevőket eseményedre: 

Például a célzott közösségi média hirdetések poadcast vagy videó tartalmú anyagokkal. Általuk tuti eljut a közönségedhez a rendezvényajánlód, hiszen hihetetlenül pontosan lehet célozni. Emellett fontos a Hashtagek használata, már ezt is sokszor hangsúlyoztuk, valamit segítségedre lehet a Facebook Pixel (képpont) funkciója is, amellyel pontosan láthatod, hogy weboldaladon mit csináltak a látogatók, eseményedre kattintottak-e, vásároltak-e, stb., így ez is elég biztos módja az elérésüknek, valamint a sikeres elérés ellenőrzésének. 

Reméljük, segítettünk rendezvényed népszerűsítésében, de ha még a rendezvényszervezés előtt állsz, keress bennünket bizalommal: www.horizontiroda.hu