kiállításszervezés

10 titok a hatékony kiállításokhoz

A kiállítások, szakmai vásárok rendkívül hatékony és ajánlott módja bármely üzleti vállalkozás fellendítésének. Egyre népszerűbb is egyébként, minden sikeres vállalat standol az eladásainak fellendítése érdekében, szezonális jelleggel. Eközben a friss vállalkozások ügyfélcsalogatásra tudják használni. Az, hogy egy cég egy kiállításon megjelenik, pavilont állít, csak az első lépés az ügyfélszerzés érdekében, mert rengeteg bevált módszer, ötlet van arra, hogyan lehet a vásári standon az emberek figyelmét magunkra/cégünkre/termékünkre/szolgáltatásunkra irányítani. 

Élet a stand előtt

Ne felejtsd el, hogy nem a standon kezdődik el az ügyfélszerzés, csak a kiállítás veszi aznap kezdetét. Neked már hetekkel előtte reklámoznod kell, hogy megjelensz az eseményen. Reklámpólókkal, logózott ceruzával, sapkával, hírlevelekkel, szórólapokkal, Facebook eseménnyel. Ha alaposan be van hirdetve a jelenléted, jóval nagyobb érdeklődésre számíthatsz kívülről, mintha a jelenlévők botlanak csak bele a standodba.

Egy kis beszélgetés

Fenti kapcsán közösségi médián beizzíthatsz egy kis beszélgetést valamely frappáns témafeldobással, például Facebook csoportokban. Fontos, hogy ez a beszélgetés ne reklám legyen, hanem valóban olyan téma, amely érdekli a közönséget, és csak közvetve szól arról, hogy lesz ez a kiállítás…. 

Nézz körül

Járd be a kiállítási területet a telepítési időszakban, és nyugodtan nézz körül, hogy mások mivel teszik vonzóvá saját standjukat, mit tesznek az érdeklődők odavonzására. Képzett személyzetük van? Extra kivetítőik? Hostesseik? Ötletes ajándéktárgyaik a bejáratnál? Inspirálódj, és próbálj a konkurenciánál jobb lenni – erősíts, hogy a te standod hívogatóbb legyen.

Nagyszerű megjelenítés, több ügyfél

Sok esetben, amikor egy cég már elég befutott, nem fektet akkora hangsúlyt a kiállításokra. Megjelennek, de alaplángon pislákolva. Ez viszont jó lehetőség neked, hogy brillírozz. Az első benyomás mindig a legfontosabb, ezért próbáld azt nagyszerűvé tenni. Legyenek ütős ötleteid, fektess be bőségesen pénzt a kiállításod megjelenésébe, azzal magadhoz vonzod majd az ügyfeleket. 


A leghosszabb sorok ereje

Ha szeretnéd, hogy a leghosszabb sor a te standod előtt kígyózzon, akkor ingyen kell adnod valamit. A hosszú sor egyértelműen jelzi már messziről az érkezőknek, hogy ott bizony valami nagy dolog történik, és érdemes ahhoz a standhoz közelíteni. Ossz ingyen pólót, sapkát, vagy ha eső van odakint, esőkabátot, és közben mondj néhány szót a vállalkozásodról, szóban népszerűsítve termékeid.

Videó

A termékedről elmondott hosszú, száraz szónoklatok és végeláthatatlan szövegű szórólapok nem vonzóak, nem keltik fel a figyelmet. A tájékoztatást ugyan segítik, de az első feladatod, hogy érdeklődőket vonzz. Készíts figyelemfelkeltő videókat termékedről, szolgáltatásodról, melyek rövidek, de megragadják a tekintetet. Mutasd be rajta a terméked legfontosabb előnyeit, kreatívan, úgy, ahogy még nem próbálták előtted. Ez nehéz feladat, mindenképpen érdemes kreatív ügynökséget felkérned. 

Figyelem, figyelem, figyelem

Csak ezt lehet szajkózni. Minél kreatívabb leszel a kiállításon, annál nagyobb tömegek figyelmét keltheted fel. Még ha kicsi büdzsével is rendelkezel, érdemes ötletelned, nem feltétlenül drágák a jó ötletek, viszont ha már odacsaltad a pultodhoz a vevőt, szinte nyert ügyed van. 

Küldj előre e-maileket

Sokan rendszeres kiállításra járók, és előszeretettel járják végig azokat a standokat, ahonnan e-maileket kaptak, kvázi meghívó gyanánt. Ezzel is próbálkozhatsz! 

Időjárási tényezők

Fentebb már írtuk, hogy érdemes rá reagálni, mert ez is figyelemfelkeltő ötlet: ha például a kiállítási napokon tombol a kánikula, szórj ingyenes napszemüvegeket vagy kis napernyőket, naptejet. Az emberek nagyra értékelik a figyelmességedet, viszont készülj fel, ha ingyenes holmikat szórsz, az érdeklődés túlzott is lehet, ezt mindenképpen tudnod kell kezelni.

A kiállítási standolás nagyszerű mód a termék reklámozásának. Ha betartod a fenti néhány tippet a fülke felállításakor, és standoláskor, akkor biztosan több résztvevőt vonzhatsz. Légy egyszerű, légy kreatív. Ha pedig úgy érzed, túlságosan összetett egy ilyen esemény megszervezése, mert jól érzed, akkor bátran keress minket kreatív ötletekért vagy teljeskörű rendezvényszervezésért. www.horizontiroda.hu