Felmérések szerint a fiatalabb alkalmazottak 43%-a tervezi 2 éven belül elhagyni munkahelyét, tehát nem terveznek hosszú távra. Sokan csak elrugaszkodónak, kötelező szintnek tekintik jelenlegi állásukat egy jobb pozíció felé. A fenti szám jelentősen növeli az új munkaerő keresésének költségeit, mint a hirdetések, HR. Emellett a ráfordított idő, a megbízható, stabil emberek hiánya hátrányokhoz vezet, plusz a volt munkavállalók szájról szájra terjedő negatív véleményei is károsak lehetnek.
Egy kutatás szerint a felmérésben részt vevők kisebb hányada felesleges időrablásnak véli a belső rendezvényeket (valószínűleg a napi megbeszélésekre gondoltak), viszont 64%-a tartja fontosnak a különféle vállalati belső rendezvényeket az alkalmazottak megtartása érdekében, ezen utóbbiak évente akár 3-5 alkalommal szerveznek ilyen jellegű találkozókat. Ezek a belső rendezvények, találkozók kulcsfontosságúak lehetnek abban a tekintetben, hogy a munkavállalók elégedetten vélekedjenek munkahelyükről. Az újévhez közeledve már most érdemes lehet elgondolkodni az alábbiakban áttekintésre kerülő vállalati események szervezésén, mely lendületet adhat a sikeres 2020-hoz.
Elengedhetetlen ezen események stratégiai beillesztése a munkaévbe, mert fontos megérteni pozitív hatásait a vállalati kultúrára nézve, a vállalat hatékony működése szempontjából.
Mely három belső eseménytípust ajánljuk a vállalati kultúra megerősítéséhez? Lássuk.
De először is egy probléma: az ilyen jellegű belső eseményeket gyakran nem szakmabeliek, tehát eseményszervezők, hanem például ügyvezető asszisztensek végzik, akiknek nincs szakértelme hozzá, és gyakran nehéz helyzetbe kerülnek a lebonyolításkor. Sokszor látjuk, hogy nemcsak kisebb, hanem akár nagyobb események szervezését is az irodavezetőre bízzák, de hát az nem az ő hatásköre, nem is várhatjuk el tőle, hogy átlássa, és profin leszervezze. Ezek miatt a belső rendezvények, amelyek ilyen módon jönnek létre, sokszor nem is érik el céljukat, hiszen nem lesznek hatékonyak. Ebből fakad, hogy sokan értelmetlennek tartják őket, és ez egy ördögi kör, amiből nehéz kimászni.
Tehát a három eseménytípus cégen belül, mely sikerre visz:
Vezetői találkozók:
Ezek a kizárólag a felsővezetői testületi tagok számára rendezett események természetüknél fogva exkluzívabbak. Itt a vezetők, az igazgatótanács időről időre újragondolhatja a vállalati stratégiát, és meghatározhatja azokat az alapvetéseket a vállalat életében, amelyet aztán a munkavállalókkal, és a munkavállalók sikeres munkájának érdekében bevezetnek. Ötleteket cserélhetnek, meghallgathatják egymás érveit, tapasztalatait, és fontos, hogy megértsék és átbeszéljék a munkavállalók érdekeit, szempontjait is. Azt is fontos kitalálniuk, hogy elképzeléseiket hogyan oszthatják meg leghatékonyabban az alkalmazottakkal, hiszen közvetlenül ők felelnek a vállalati kultúráért. Ezen rendezvényeket mindenképpen érdemes kreatívabb, szabadabb gondolkozásra lehetőséget adó, exkluzív helyszínen rendezni, például üdülőhelyeken, de egy jó rendezvényszervezővel mindenképpen érdemes konzultálni, hiszen ő ötletesebb, és a célnak megfelelőbb helyszínt keres majd, mint például egy irodai tárgyalóterem.
Alkalmazottakat bevonó események:
A vállalati szintű, tehát a vezetőségen kívül már valamennyi munkatársat bevonó találkozók igen lényegesek lehetnek a vállalati kultúra fejlesztésében. Olyan eseményeket is tartalmaznak, mint például a csapatépítő események, amelyek ösztönzik a munkavállalók közötti interakciót és elkötelezettséget. Az ilyen típusú nagyobb rendezvények lehetővé teszik a vezetőség számára, hogy visszajelzéseket gyűjtsenek felmérések vagy más eszközök segítségével, hogy testközelből megtekintsék az alkalmazottak egymáshoz való viszonyát, és javaslatokat tehessenek az esetleges javításokra. Az interaktív workshopok is nemzetközileg bevált, és évente akár többször megrendezésre kerülő vállalati belső rendezvények.
Jutalmazó rendezvények:
Az események, mint a munkavállalók jutalmazásának és motiválásának eszközei lehetnek a harmadik módszer a vállalati kultúra fejlesztésére. Az ilyen típusú események lehetnek díjátadó ünnepségek, az alkalmazottak kemény munkáját elismerendő, vagy motivációs programok. Azok az alkalmazottak, akik azt érzik, törődnek velük, nagyobb valószínűséggel éreznek elégedettséget a munkában, pozitív és energikus vállalati kultúrát eredményezve. A motivációk, például egy csábító jutalom meghatározása (mondjuk egy utazás lehetősége a jövőben), segíti a munkatársak személyes fejlődését, és a vállalati kultúra további megszilárdítását.
ÖSSZEFOGLALVA
Ha helyesen bonyolítják le a szervezésüket, akkor a belső események hatékony eszközei lehetnek a vállalati kultúra formálásának, az alkalmazottak motiválásának, a munkakedv növelésének, a munkavállalók megtartásának. Fontos, hogy időt, energiát és szakértelmet szánjunk a lebonyolításukra. A belső események szervezésével kapcsolatban szívesen segítünk.